Concertreis Albanië

Jongemannenkoor op concertreis naar Albanië 27 t/m 30 april 2018

Jongemannenkoor Oldenzaal geeft concerten in Albanië
Jonathan Center in Tirana voor kinderen met Down Syndroom als goed doel.

Het Jongemannenkoor Oldenzaal gaat van 27 – 30 april naar Albanië. De jongemannen geven een aantal concerten in de hoofdstad Tirana en de noordelijke stad Shkodra. In Shkodra werken de jongemannen samen met een plaatselijk koor, het Rozafa Expression Choir, dat onder leiding staat van Zef Çoba, een autoriteit op koorgebied in Albanië. Çoba werkt met de Nederlandse jongemannen en dirigente Mariette Effing zal met de jeugdige Albanese zangers aan de slag gaan. Tijdens een gezamenlijk concert op zaterdag 28 april presenteren alle koren zich apart én gezamenlijk.

Jonathan Center voor kinderen met Down Syndroom
Eerder werden al contacten ontwikkeld met het Jonathan Center in Tirana, een dagopvang voor kinderen met het syndroom van Down en hun ouders. Een voor de Balkan uniek initiatief, waar de jongemannen graag een steentje aan bijdragen. Zo vindt op zondag 15 april een benefietconcert plaats in de Hofkerk in Oldenzaal; de opbrengst komt geheel ten goede aan het Jonathan Center. Op zaterdag 28 april wordt de opbrengst in Tirana op muzikale wijze overgedragen aan de leiding van het Center.

Concert Jongemannenkoor in Tirana
Waarom een concertreis naar Albanië? Dirigente Mariette Effing: ‘Het is een bijzondere ervaring voor de jongemannen: Albanië is een Balkanland dat nog lang niet iedereen kent. Albanezen hebben een bijzondere eigen zangtraditie en daar gaan de jongemannen ook kennis mee maken.’ Op zondagmiddag 29 april geeft het koor een eigen concert in de RK Kathedraal in Tirana. Effing: ‘De kerk is zeer vereerd met de komst van de jongemannen en we gaan dan ook onze uiterste best doen!’

Ga mee met de jongemannen!
Wie de reis van de jongemannen wil ondersteunen en een bijdrage wil leveren aan het Jonathan Center is uiteraard van harte welkom. Belangstellenden kunnen tegen een bescheiden meerprijs meereizen met de jongemannen en dragen hiermee een steentje bij aan de inkomsten voor de reis. Dit reisaanbod wordt verzorgd door Albanië Reizen op Maat (www.albaniereizenopmaat.nl).

Lees hier alles over deze bijzondere reis en hoe u zich kunt aanmelden.