Jongemannenkoor wint coachingsticket NKF

In Jongemannenkoor, Nederlands Koor Festival

Afgelopen zaterdag 12 maart was een spannende dag voor de jongens van het Jongemannenkoor Oldenzaal. Voor het eerst deden ze mee aan de voorronde van het Nederlands Koor Festival. Een thuiswedstrijd want het Stadsjongenskoor was gastheer voor de voorronde in de Hofkerk in Oldenzaal. De jongemannen zongen een mooie programma met afwisselend lichte en klassieke muziek. De lat bij het NKF ligt erg hoog. Wil je rechtstreeks in de finale komen dan moet je 255 punten halen. Op alle onderdelen een 8.6 dus! Om voor een Wildcard (voorlopige plaatsing) in aanmerking moet je 245 punten halen. ook veel want dat betekent een 8.1 gemiddeld. Als je 230 punten haalt kom je in aanmerking voor een coaching en herkansing. Het Jongemannenkoor behaalde 230.5 punten en mag dus gaan herkansen. Daar hebben ze ontzettend veel zin in! De jury vond dat de heren wel met wat meer lef mochten zingen. Dat is geen probleem. Zeer waarschijnlijk gaat het koor herkansen tijdens de voorronde op zaterdag 21 mei in Utrecht.

Klik HIER voor het artikel in TCTubantia