Openbare repetitie jubilerend Stadsjongenskoor Oldenzaal

In Nieuws
Jongens uit groep 3 en 4 (of ouder) die van zingen houden en dat spelenderwijs nóg beter willen leren, kunnen op donderdag 19 maart van 15.45 tot 16.30 uur samen met hun ouders een kijkje komen nemen tijdens de openbare repetitie van het Opleidingskoor van het Stadsjongenskoor in het St.Josephgebouw, Haverstraat te Oldenzaal.

Jongens zingen graag, maar dan wel het liefst samen met andere jongens. Het Stadsjongenskoor Oldenzaal bestaat dit jaar 100 jaar, een uniek gebeuren in Oldenzaal én in Nederland. Bij het Stadsjongenskoor leren jongens zingen vanaf de jonge jongensstem tot aan de volwassen mannenstem.

Omdat er steeds meer belangstelling voor is start het Stadsjongenskoor dit jaar ook met een Zang & Spelgroep voor jongens uit groep 3 & 4 uit Oldenzaal en omgeving. Op speelse wijze en met veel plezier maken deze jonge jongens kennis met hun zangstem en leren ze via uitdagende muzikale spelletjes veel nieuwe liedjes. Tijdens de openbare repetitie van donderdag 19 maart kunt u samen met uw zoon kennismaken met de manier waarop dirigent Mariette Effing de jongste jongens van het Stadsjongenskoor leert zingen. De Zang & Spelgroep start nog voor de zomervakantie met een serie proeflessen op maandag- of donderdagmiddag van 15.00 tot 15.30 uur in het St. Josephgebouw, Haverstraat te Oldenzaal. De Zang & Spelgroep zal daarna actief bij alle activiteiten van het Stadsjongenskoor betrokken worden.

Met de Zang & Spelgroep wordt er bij het Stadsjongenskoor een complete zangopleiding aangeboden gericht op de ontwikkeling van jongens, een uniek en succesvol traject. Onder het motto Boys, keep on singing! organiseert het Stadsjongenskoor 5 & 6 juni een symposium over de jongensstem en een jongenskorenfestival. Dit geeft professionals uit het hele land de kans om zich te laten informeren over het concept van deze aanpak.

Aanmelden en informatie: stadsjongenskoor@koorenzo.nl. en www.stadsjongenskoor.nl. Telefoon 06 15941409 (Mariette Effing).

OLKb2015_Willem Snel
Opleidingskoor 2014-2015  Foto: Willem Snel