Jubileumconcert

Zaterdag 21 november 2015, Oldenzaal

Plechelmusbasiliek Oldenzaal
Aanvang 19.30 uur

Onder het motto Boys, keep on singing! vierde het Stadsjongenskoor Oldenzaal in 2015 het 100-jarig bestaan waarin het koor het statement maakte dat jongens én mannen graag zingen en dat vooral moeten blijven doen! In het voorjaar van 2015 organiseerden we een symposium én een jongenskorenfestival met jongenskoren uit heel Nederland. Een feestelijke happening

Het jubileumjaar werd afgesloten met een groot jubileumconcert op zaterdag 21 november in de Plechelmusbasiliek.

De zes verschillende koren van het Stadsjongenskoor brachten een afwisselend een bijzonder programma. Het publiek kon kennismaken met de allerjongste zangers van de Zang- en Spelgroep en het nieuwste Opleidingskoor, het Middenkoor, Concertkoor, Jongemannenkoor en Esquire, een nieuw koor voor jongens van 21 jaar en ouder. De verschillende koren zongen in verschillende samenstellingen een bijzonder en afwisselend programma.

Op het programma stonden veel nieuwe composities voor jongens- en (jonge ) mannenkoor van Jan Coeck, Eva de Roovere, Joep Beerens, Dennis Vallenduuk, Joost Kleppe, Wilfred Reneman en Jetse Bremer. Deze composities zijn speciaal voor het jubileumproject geschreven. Maar er wa ook ruimte voor nostalgie tijdens het optreden van het speciaal voor deze bijzondere gelegenheid samengestelde Alumnikoor dat bestond uit oud-leden. De bekende Oldenzaalse sopraan Claudia Patacca zorgde voor de kers op de jubileumtaart. Zij zong samen met de jongens én alle mannen ook nog enkele feestelijke solo’s.