Matthäus-Passion droom komt uit

In Nieuws

Wij zijn trots op Rik van der Kolk van het Jongemannenkoor Oldenzaal! Vandaag deed hij auditie bij Klaas Stok en hij mag de komende concerten meezingen met de Matthäus-Passion in Deventer in koor I bij Consensus Vocalis. Een fantastische prestatie van Rik. Gefeliciteerd!

Voor Rik komt een droom uit. ‘Vanaf mijn 8ste jaar zong ik als jongen mee met de Matthäus-Passion bij het Stadsjongenskoor. Die in Deventer vond ik altijd het mooist. Ik dacht er altijd over na hoe het zou zijn om in het grote koor te zingen’.  Afgelopen jaar op zijn 17de verjaardag vroeg Rik het klavieruittrekstel van de Matthäus kado om te oefenen voor de Matthäus Scratch van Ton Koopman. Aan het eind van de dag zong hij het slotkoor uit zijn hoofd dus dat smaakte naar meer. Hij ging in de leer bij bij Emile Engel en zong de gehele Matthäus mee op projectbasis in Consentus Cantzione. Voor Rik de perfecte leergang!

Ik denk dat Rik ontzettend veel gaat leren tijdens de repetities met  Consensus Vocalis en een grote stap voorwaarts gaat maken in zijn ontwikkeling als (amateur)zanger. Ook voor het Stadsjongenskoor is dit een een mooie opsteker. De cirkel is eindelijke rond! Het is ontzettend leuk voor de jongens om tijdens de Matthäus- Passion leden van het Jongemannenkoor terug te zien in het grote koor. Maar ik hoop ook een stimulans voor meer leden van het Jongemannenkoor die wat meer muzikale uitdaging zoeken.

Rik, veel plezier en succes!