Stichting Stadsjongenskoor Oldenzaal heeft nieuwe voorzitter

In Nieuws

Eduard Ponten (*1966) uit Borne is de nieuwe voorzitter van de Stichting Stadsjongenskoor Oldenzaal. De selectiecommissie nieuw voorzitterschap van het Stadsjongenskoor heeft dat onlangs unaniem besloten.

Ponten is bestuurskundige en daarnaast een enthousiaste koorzanger. Hij kent de koorwereld van binnenuit en heeft grote affiniteit met en waardering voor het Stadsjongenskoor. ‘Ik vind het een grote uitdaging om dit bijzondere koor de komende jaren verder op de kaart te zetten. Daarbij zal verdere regionalisering van het koor een belangrijk thema worden.’ Eduard Ponten verrichtte diverse bestuursfuncties, zoals onder andere bij de Stichting Twentse Matthäus Passion (STMP). Nu hij voorzitter wordt van de Stichting Stadsjongenskoor, legt Ponten zijn taak als commissielid artistieke zaken van de STMP neer.

Eerder dit jaar werd de ervaren Jan Rabelink, ook een bekende in de kringen van de Twentse Matthäus, penningmeester van de Stichting Stadsjongenskoor en in december trad Sandra Hanter (twee zoons in het koor) aan als secretaris. Dirigent Mariette Effing is ‘heel blij met deze ontwikkeling. Ik had niet kunnen denken dat we zo snel een nieuw bestuur bij elkaar zouden hebben!’

Op zaterdag 12 maart heeft het Stadsjongenskoor een eerstvolgend openbaar optreden: het Jongemannenkoor doet mee aan de Oldenzaalse voorronde van het Nederlands Koor Festival (Hofkerk, 14.00-17.30 uur) en de jongens van de Zang & Spelgroep en het Opleidingskoor verzorgen rond 17.00 uur een optreden tijdens het juryberaad. Klik hier voor de kaartverkoop.