Veel plezier tijdens de Grafschafter Chortage 2014

In Nieuws

Ieder jaar doen een aantal leden van het Stadsjongenskoor Oldenzaal mee aan de Grafschafter Chortage In het Duiste Kloster Frenswegen. In één weekend studeren zo’n 50 kinderen zo’n 15 nieuwe liedjes in en geven dan op zondagmiddag een concert voor ouders en andere belangstellenden. Dit keer gingen ook  drie jongenmannen mee om met van alles te assisteren. Het onderdak in Kloster Frenswegen is prima. Een ideale plek om een leuk koorweekend te houden.
step0005

Dit jaar was er op zaterdagavond een speciaal intermezzo. Na de hilarische bonte avond ging rond 22.30 ineens het brandalarm af. Maar liefst drie brandweerwagens rukten uit en zo’n twintig brandweermannen stonden in vol ornaat klaar. Het bleek gelukig vals alarm en alhoewel de brandweer ze in het systeem konden zien  op welke kamer het alarm was afgegaan werd toch het hele gebouw doozocht. Dat duurde wel even een iedereen lag daardoor erg laat weer in bed.
step0003

Maar het concert was er niet minder om. Het was een super leuk weekend!
step0004