Jubileumconcert zaterdag 21 november

Jubileumconcert 100 jaar Stadsjongenskoor Oldenzaal
Zaterdag 21 november 2015
Plechelmusbasiliek Oldenzaal, 19.30 uur
toegang € 10 / € 5 (kinderen tot 18 jaar)

Op zaterdag 21 november om 19.30 uur geeft het Stadsjongenskoor Oldenzaal een groot jubileumconcert in de Plechelmusbasiliek. Onder het motto Boys, keep on singing! viert het jarige koor dit jaar het 100-jarig bestaan waarin het koor het statement maakte dat jongens én mannen graag zingen en dat vooral moeten blijven doen!

De zes verschillende koren van het Stadsjongenskoor brengen afwisselend en in verschillende samenstellingen een bijzonder programma. Op het programma staan veel nieuwe composities voor jongens- en (jonge)mannenkoor van Jan Coeck, Eva de Roovere, Joep Beerens, Dennis Vallenduuk, Joost Kleppe, Wilfred Reneman en Jetse Bremer. Deze composities zijn speciaal voor het jubileumproject geschreven en zullen tijdens het jubileumconcert hun wereldpremière beleven! Maar er is ook ruimte voor nostalgie tijdens het optreden van het speciaal voor deze bijzondere gelegenheid samengestelde Alumnikoor dat bestaat uit oud-leden. De bekende Oldenzaalse sopraan Claudia Patacca zorgt voor de kers op de jubileumtaart. Zij zal samen met de jongens én alle mannen optreden en ook nog enkele feestelijke solo’s zingen.

Mmv Dennis Vallenduuk (organist Plechelmusbasiliek), piano en orgel. Algehele leiding Mariette Effing.
Aanvang 19.30 uur; einde ca 21.00 uur
Toegang € 10 / € 5 (kinderen)
Kaarten bij de VVV Oldenzaal, via podiumplein.nl (e-tickets) of voor het concert bij de ingang van de kerk

Het Stadsjongenskoor Oldenzaal viert op 21 november de hele dag feest met een reünie van oud-leden, een tentoonstelling en een receptie waarin het jubileumboek wordt aangeboden.