Stichting Vrienden van het Stadsjongenskoor Oldenzaal

In Vrienden
OLDENZAAL – De nieuwe voorzitter van de Stichting Stadsjongenskoor, Eduard Ponten, heeft een cheque in ontvangst genomen van 750 euro van de nieuw opgerichte Stichting Vrienden van Stadsjongenskoor Oldenzaal.
vriendencheque

Het Stadsjongenskoor bestaat inmiddels ruim 100 jaar en heeft 70 leden. Dat is bijzonder omdat Nederland maar weinig jongenskoren kent. Al op zeer jonge leeftijd worden voor de groepen 3 en 4 stemtesten uitgevoerd en bij gebleken geschiktheid toegelaten tot het opleidingskoor. De jongens krijgen daarna een uitgebreide muzikale vorming gedurende hun lidmaatschap van het koor. De koorleden komen niet alleen uit Oldenzaal maar uit geheel Twente. Er zijn meerdere koorleden die een professionele carrière hebben doorlopen en momenteel als ervaren zangers zowel in binnen- als buitenland optreden.

Vrienden

Om het Stadsjongenskoor in stand te houden en verder te ontwikkelen, is de stichting SJK naast contributies van haar leden afhankelijk van donaties en sponsoren. Hiervoor is de Stichting Vrienden Stadsjongenskoor Oldenzaal opgericht. De stichting heeft als doel minimaal 5.000 euro per jaar bijeen te brengen om het structurele jaarlijkse exploitatietekort te kunnen dekken.

Aanmelden voor de stichting kan via: vrienden@stadsjongenskoor.nl

Bron:www.tubantia.nl