Concertkoor

Wanneer de jongens twee jaar in het Middenkoor hebben gezongen maken ze de overstap naar het Concertkoor.  Dan wordt de uitdaging nog groter. De liederen zijn moeilijker,  vaker meerstemmig en in een andere taal dan het Nederlands. Het Concertkoor zingt ook regelmatig samen met het Jongemannenkoor en doet mee aan speciale concerten. Er wordt van de jongens ook een meer zelfstandige en verantwoordelijke houding verwacht. De jongens van het Concertkoor zijn over het algemeen ook de kooroudsten. Zij hebben de taak de jongere koorleden te begeleiden bij concerten en hen wegwijs te maken in de zaken rondom het jongenskoor. De kooroudsten hebben 2x per jaar een vergadering onder leiding van de dirigent.

Het Concertkoor heeft groepslessen op maandag van 16.30 tot 17.15 uur of 17.15 tot 18.00 uur en repetitie donderdag van  16.30 tot 17.15 uur in het St. Josephgebouw, Haverstraat, Oldenzaal. Deelname aan het Concertkoor kost Є 200,– per jaar.