Zang- en Spelgroep

In het seizoen 2015-2016 konden jongens uit groep 3 & 4 uit Oldenzaal en omgeving voor het eerst meedoen met de Zang- en Spelgroep. Op speelse wijze en met veel plezier maakten deze jonge jongens kennis met hun zangstem en leerden ze via uitdagende muzikale spelletjes veel nieuwe liedjes. Met de Zang & Spelgroep wordt er bij het Stadsjongenskoor een zangopleiding aangeboden gericht op de muzikale- en sociale ontwikkeling. De Zang & Spelgroep doet mee aan alle activiteiten van het Stadsjongenskoor maar is nog niet concert gericht.

Ook in het seizoen 2019-2020 start het Stadsjongenskoor weer een Zang- en Spelgroep. De eerste weken worden gezien als een proefperiode. De lessen duren 30 minuten en worden gegeven op donderdagmiddag van 14.30 uur tot 15.00 uur.  Wanneer de jongens naar groep 5 gaan mogen ze door naar het Opleidingskoor. Deelname aan de Zang- en Spelgroep kost Є 120 per jaar.