Middenkoor

Nadat de jongens een jaar  in het Opleidingskoor hebben gezongen maken ze de overstap naar het Middenkoor Oldenzaal. De jongens repeteren dan twee maal per week met op maandag groepslessen van 15.00 tot 15.45 uur of 15.45 tot 16.30 uur en op donderdag van16.30 tot 17.15 uur in het St. Josephgebouw, Haverstraat, Oldenzaal.

De jongen leveren hun map met liederen die ze bij het Opleidingskoor hebben geleerd in en beginnen aan nieuw en meer uitdagend repertoire. De jongens krijgen uitgebreide stemvorming en leren veel over muziek. De liederen zijn soms meerstemmig en in een vreemde taal.

Het Middenkoor doet aan bijna alle concerten mee en heeft ook eigen optredens. Vaak doen de jongens van het Middenkoor voor het eerst mee aan de Matthäus-Passion, een concert waarbij je én goed moet kunnen zingen én je lang moet kunnen concentreren. Voor de jongens altijd een enorme mooie belevenis. Deelname aan het Middenkoor kost Є 200,– per jaar. Jongens die veel talent hebben nog meer uitdaging zoeken kunnen extra zanglessen krijgen. Voor meer informatie klik hier.