Jongemannenkoor

Ná hun stemwisseling en hun 14de verjaardag kunnen de jongens doorgaan met zingen bij het Jongemannenkoor Oldenzaal. Naast de vele concerten met het jongenskoor verzorgen de jongemannen ook eigen optredens. Het repertoire bestaat uit zowel lichte- als klassieke muziek en bevat religieuze en wereldlijke werken. In 2008 maakten de jongemannen een succesvolle concertreis naar Praag en in 2009 vierde het Jongemannenkoor het 10 jarig bestaan met een uitvoering van de Messe cum Jubilo van Maurice Duruflé. In het voorjaar van 2011 gaf het Jongemannenkoor drie concerten tijdens het Festival Oude Muziek Nu in Hoorn en verzorgden verder concerten in Holten, Bergentheim, en Ootmarsum. In oktober 2013 won het Jongemannenkoor een eerste prijs tijdens het concours van het KNZV in Nunspeet. De jury prees het koor om de mooie transparante klank en vond het een mooi koor met veel talent en perspectief.

Wanneer de jongens  de overstap maken naar het Jongemannenkoor wordt het bedankt voor zijn muzikale prestaties bij het jongenskoor en ontvangt hij een diploma op het zomerconcert. Het Jongemannenkoor is van onschatbare waarde voor het Stadsjongenskoor Oldenzaal in muzikaal en sociaal opzicht. Ze organiseren leuke activiteiten voor de jongens zoals het jaarlijkse koorkamp met leuke spelletjes en spannende nachtelijke tochten door het bos.

Het Jongemannenkoor repeteert iedere woensdagavond van 19.45 uur tot 21.15 uur in de St Joseph Harmonie te Oldenzaal. Deelnamekosten  €200,00 per jaar