Jubileum Kerstconcert

In Aciviteiten, Concerten, Concertkoor, Esquire, Jongemannenkoor, Jubileum

Het Stadsjongenskoor Oldenzaal geeft op zaterdag 16 december om 19.30 uur een bijzonder Jubileum Kerstconcert in de Plechelmusbasiliek Oldenzaal. Een feestelijk concert want het Stadsjongenskoor staat dit seizoen 2023-2024 maar liefst 25 jaar onder leiding van dirigent Mariette Effing.

Love is Christmas!

Kerstmis vieren kan overal. Wat je omstandigheden ook zijn, wie je bent, oud-jong en waar dat maakt niet uit. Als er maar liefde is om samen kerst te vieren.

Het was begin november 1998 toen Mariette Effing de sleutel kreeg van de repetitielocatie van het Stadsjongenskoor. Ze had een map met bladmuziek gekregen, er stond een piano en er waren jongens… Tijdens die eerste repetitie werd snel duidelijk dat een kerstconcert of ander optreden er dat jaar niet meer in zat. Er was werk aan de winkel! Nu is het 2023 en zijn we 25 jaar verder. Wat in 1998 niet lukte gaan we in 2023 wel doen: we geven een kerstconcert in de Plechelmusbasiliek!

Seizoen 2023-2024 staat in het teken van het 25- jarig jubileum van Mariette Effing als dirigent van het Stadsjongenskoor Oldenzaal. We trappen dit jubileum af met een sfeervol kerstconcert op zaterdag 16 december 19.30 uur in de Plechelmusbasiliek. Tijdens dit concert zullen alle koren en solisten van het Stadsjongenskoor te horen zijn.

Natuurlijk zal het Liddel Ducky niet ontbreken en ook het Stille Nacht en Een Kindelyn zo Lovelyk staan uiteraard op het programma. Maar daarnaast zullen de verschillende koren weer een mooie nieuwe en onbekende kerstliederen laten horen. Speciaal voor dit jubileum kerstconcert hebben we ook een Alumni Kerstkoor samengesteld dat een aantal geliefde kerstliederen ten gehore zal te brengen.

Algehele leiding Mariette Effing

Mmv Dennis Vallenduuk, piano

Aanvang 19.30 uur; einde ca 21.00 uur (er is geen pauze)

Toegang